.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاجي‌ها وليمه را با تاخير يك هفته‌اي برگزار كنند

معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشكي و خدمات درماني استان مازندران گفت: براي جلوگيري از شيوع آنفولانزاي نوع A‌، حاجي‌ها وليمه‌ را با تاخير يك هفته برگزار كنند.

محمدمهدي ناصحي به مناسبت ورود نخستين گروه از زائران خانه‌خدا به استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه موج اول اين بيماري در هفته‌هاي گذشته سپري شده است، افزود: پيش‌بيني مي‌شود با ورود حجاج موجب جديدي از بيماري آنفلوآنزاي خوكي در كشور آغاز شود.
وي با بيان اينكه بر اساس خبرهاي رسيده تمام حجاج ايراني در سلامت كامل هستند اما به دليل تاخير در پروازها و اذهام زائران در فرودگاه‌ها احتمال بروز دوباره اين بيماري وجود دارد، تصريح كرد: نامناسب شرايط آب و هوايي نيز مي‌تواند به شيوع دوباره اين بيماري دامن بزند.
ناصحي با تاكيد بر اينكه آنفلوآنزاي نوع جديد داراي كمون يك هفته‌اي است و در شرايطي كه فرد سالم به نظر مي‌رسد، احتمال بيماري وي وجود دارد، گفت: در اين حالت افراد ناقل بيماري هستند.

* 6 اكيپ پزشكي در فرودگاه ساري مستقر مي‌شود
معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشكي و خدمات درماني استان با اعلام اينكه همزمان با ورود حجاج به مازندران شش اكيپ پزشكي شامل پزشك و پرستار در فرودگاه دشت‌ناز ساري مستقر مي‌شود، اظهار داشت: با ورود حجاج تمام اين افراد مورد معاينه ابتدايي قرار مي‌گيرند و در صورتي كه تب داشته و يا مشكوك به بيماري بيماري باشند، از افراد ديگر جداسازي مي‌كنند.
وي با بيان اينكه افرادي كه نياز به درمان سرپايي داشته باشند در همان فرودگاه مداوا مي‌شوند، افزود: اگر بيماري افراد حاد و پيشرفته‌تر باشد توسط آمبولانس‌ها مستقر در فرودگاه به مراكز بيمارستاني اعزام مي‌شوند.
ناصحي با اشاره به اينكه بيمارستان‌هاي شهرستان ساري و مركز عفوني دانشگاه مستقر در بيمارستان رازي قائمشهر پذيراي حجاج داراي بيماري خواهند بود، يادآور شد: به حجاج و خانواده‌هاي آنها توصيه مي‌شود افراد كمتري را براي استقبال از زائران به فرودگاه ببرند تا اذدهام جمعيت نيز كمتر باشد.
وي با تاكيد بر اينكه بروشورهايي در اختيار تمام حاجيان گرفته است، تصريح كرد: از حاجيان درخواست كرديم كه به ويژه با كودكان زير پنج سال و سالمندان و افرادي كه داراي نقص ايمني هسنتد، تماس كمتري داشته باشند.
ناصحي گفت: حاجيان از جلسات و مراسمي كه موجب اذهام جمعيت مي‌شود، بايد خودداري كنند.
وي با اعلام اينكه در فرودگاه هر حاجي يك تا دو دقيقه توقف خواهد كرد و ثبت ديجيتالي تب فرد انجام مي‌شود، افزود: به دليل محدودشدن حجاج به سن كمتر از 65 و بيشتر از 12 سال كنترل اين بيماري توسط آموزش‌هاي لازم موثر بوده است.

* مرگ 8 نفر بر اثر آنفلوآنزاي نوع A در مازندران
وي همچنين در پاسخ سئوال فارس در خصوص ميزان فوتي‌ها و آمار مبتلايان به اين بيماري در موج گذشته آنفلوآنزاي نوع A اظهار داشت: هشت نفر در مدت يك ماه و نيم شيوع اين بيماري جام خود را از دست داده‌اند.
به گفته وي 214 نفر در مازندران در موج اول به اين بيماري مبتلا شدند.
ناصحي با بيان اينكه اين تعداد اثبات شده به وسيله نمونه‌هاي دريافت شده بوده است، افزود: جان باختگان اين بيماري در سنين شش‌ماهگي تا 65 سالگي قرار داشته‌اند.
وي با اعلام اينكه اين افراد همگي دچار نقص سيستم ايمني بودند، گفت:‌ دو نفر از فوتي‌ها 44ساله، دو كودك هشت ساله و يك كودك شش‌ ماهه نيز در ميان جانباختگان بودند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشكي مازندران با اشاره به اينكه 13 هزار واكسن آنفلوآنزاي فصلي در موج اول از طريق سيستم بهداشتي دولتي در استان توزيع شده بود، تصريح كرد: 2 هزار واكسن نيز توسط بخش خصوصي در اين مدت وارد استان شده بود.
وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد واكسن آنفلوآنزاي نوع A ظرف 10 روز آينده وارد كشور شود اما به دليل زياد نبودن مقادير اين واكسن، نمي‌توان انتظار داشت تمام افراد كشور از آن بهره‌مند شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.